Tots sabem que, probablement, les millors fotos que puguem fer seran preses en el nostre territori, a una distància prudencial de casa. La possibilitat de repetir els llocs i la coneixença del territori ens donen l'oportunitat de poder treballar les localitzacions, de preveure les condicions que tindrem i treure el màxim profit de cada lloc en el decurs del temps i dels intents.
Quan fem un viatge fotogràfic a un lloc on difícilment tornarem estem molt limitats pel factor sort. No poder repetir els llocs ens aboca a confiar en la nostra fortuna a l'hora de tindre bones llums i difícilment trobarem allò que hem somniat durant tota la preparació del viatge a cada indret que visitem. Les nostres possibilitats seran, per tant, molt limitades; cosa que d'altra banda, ens porta en moltes ocassions a fer treballar el cervell i el cor quan no tenim gaire bones condicions.
Però hi ha un factor que crec que encara és més limitant, sobretot si viatgem a un lloc radicalment distint del nostre medi habitual. Tot allò que veiem, tot allò que sentim i percebem és tan diferent que arriba a saturar els nostres sentits. Trobem que TOT és fotografiable i intentem captar continuament tot el que ens envolta. Això fa que moltes vegades el resultat de les nostres imatges és un tant documental, merament descriptiu. No per això les imatges deixen de ser molt maques, però en aquestes circumstàncies resulta molt complicat ser original i podem perdre l'espontaneïtat que tenim a la vora de casa.
Aquesta segona, molt ben trobada.
ResponEliminaEntenc perfectament, jo també em saturaria.
Abraçada.
El problema de la saturació és que pots estar disparant a tort i a dret i després tornar cap a casa amb un munt de fotos que seran repetides o molt semblants i que, possiblement, mai faràs servir per a res
EliminaA beautiful scenes touched with magical mists of colour.
ResponEliminaThanks, friend. You're very kind
EliminaDoncs deu ni do la collita qie has portat... Estic d'acord amb tu, fa unes setmanes vaig estar al BAikal i tot era taaaaaant bonic, autentic i fotografiable que a vegades perdía l'horemus....
ResponEliminaCrec que dins d'aquesta deria que tenim de la fotografia saber-se controlar és una de les parts que hem d'aprendre. Gràcies Esteve
EliminaPreciosa esa primera imagen con esos dorados enmarcados por un paisaje en blanco y negro. También la segunda, por como y texturas. Indudablemente supiste aprovechar el momento.
ResponEliminaSaludos.
Compo ... no como ... leches con el corrector ...
EliminaGracias Juan Carlos. Me alegra que te gusten. Por cierto: viva el "incorrector"!
EliminaJo crec que ja m'hi vaig acostumant.. si no ho he fet ja... l'Esteve sap que de tant en tant paro de fer fotos i em prenc un curt o llarg descans per no arribar a perdre la noció del que faig sobretot quan parlem d'abstraccions... molt bones les dos primeres, valen un viatge ;-)
ResponEliminaTens raó Pere, possiblement on és més fàcil perdre's és quan ens posem a "abstraccionar" en un troç de glaç o de sorra. Segurament ens montem moltes pirules. Possiblement disparar sense control pot ser sinònim de que no tenim massa clar el que busquem
EliminaEstic amb que la primera està que "se sale" i, la d'Es Vedrà m'has superat en molt de la versió que tinc amb aquella microbassa que vaig trobar. Has d'estar molt satisfet amb els resultats obtinguts. Pensa que farà com el bon vi, amb el temps guanyarà. Una abraçada
ResponEliminaGràcies amic. L'observació del vi és encertada. Crec que ja et vaig comentar que, de tant en tant, encara entre en la carpeta del meu anterior viatge a Noruega (fa 3 anys) i encara sóc capaç de sorprendre'm del que tinc allà dins. Moltes fotos que al principi no vaig fer cas són autèntiques preciossitats. Segurament dins d'un temps amb la carpeta de Lofoten ens passarà el mateix.
EliminaUna abraçada
Molt bones Pepet.
ResponEliminaSalut.
Moltes gràcies Vicent :-)
Elimina